In de zomer van 2014 werkte ik voor m’n plezier mee aan het magazine V-Style. Van de drie interviews, is mijn gesprek bij Dress for Success in Amsterdam me het meest bijgebleven. Ik sprak Cindica Rouse over haar zoektocht naar haar droombaan en hoe Dress for Success haar daarbij helpt.
Kleding maken de man/vrouw: een bekend gezegde en een waarheid als een koe. Want hoe vaak we het misschien ook ontkennen: het oog wil óók wat. En dat geldt ook als je als werkzoekende op gesprek gaat bij een potentiële werkgever. Dan kleed je je naar zo’n gelegenheid. Maar wat nou als je geen financiële middelen hebt om dat te bekostigen?
Economische onafhankelijkheid
Dress for Success is een organisatie wat zich inzet voor economische onafhankelijkheid van mensen door ze passende kleding te bieden voor bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek. In haar zoektocht naar een nieuwe baan, kruiste het pad van Cindica Rouse dat van Dress for Success. Een match made in heaven. Op een grauwe maandagmorgen sprak ik Cindica en Ine de Haas, vestigingsmanager van het Amsterdamse ‘Dress’ filiaal. Een gesprek over voelen, kleding, tegenslag en overwinning. Een gesprek wat ik niet snel zal vergeten.

Over V-Style
V-style, de eigen vakglossy van netwerk VMC, is een kruising tussen vakblad en glossy en heeft als doel de leden van het netwerk te binden, te boeien en aan te zetten tot dialoog, zowel tijdens netwerkbijeenkomsten als online. Daarnaast zet VMC het magazine in als promotie-instrument. Het magazine is een mooie vorm van co-creatie: het wordt gemaakt door leden van het netwerk en daarbuiten. Door ‘vakidioten’, vrijwillig en in de eigen tijd. V-style in print verschijnt één keer per jaar en heeft een oplage van circa 2.500 exemplaren.
Geef een reactie